Conceyu Abiertu por Noreña pide medidas urgentes para salvar las Casas de los zapateros



Asturiano: 
Conceyu Abiertu por Noreña pide midíes urxentes pa salvar les Cases de los zapateros



La propiedá incumple'l “deber de conservación” d'esti edificiu protexíu, poniendo en grave peligru esti importante patrimoniu, y el Conceyu tien de tomar midíes decidíes y urxentes pa salvaguardalu.

Conceyu Abiertu por Noreña solicitó al equipu de gobiernu que se tomen toles midíes que tenga'l Conceyu na so mano pa velar pol caltenimientu de les conocíes como “Cases de los zapateros”.

Parte importante del patrimoniu local, incluyíu nel catálogu urbanísticu de protección del conceyu como “claro esponente del paternalismu del que fueron oxetu los trabayadores a finales del s.XIX y principios del XX onde'l hixenismu foi una de les característiques más importantes” qu’ “amuesa unes intenciones estétiques infrecuentes nesti tipu de construcciones” y que dada la escasez d'esti tipu de construcciones en Noreña confier-y gran singularidá. Amás, a nivel asturianu, destaca por ser  unu de los escasos exemplos d'edificios civiles de dómina isabelina que se caltienen.

Esti conxuntu de viviendes foi construyíu alrodiu 1860 pol Dr. Dionisio Cuesta Olay y fueron adquiríes en 1910 pol reformista Pedro Alonso Bobes, pa taller y vivienda de zapateros, d'ehí que seyan conocíes como “Cases de los Zapateros” y enllace cola importante hestoria zapatera local. La so importancia ta fora de toa dulda y que, dende va muncho, nun esiste meyora sinón tolo contrario un fechu.

A finales del añu pasáu dende Conceyu Abiertu por Noreña interesamos pola situación y dende la oficina técnica municipal informósenos de que se-y unviaren a la propiedá delles notificaciones riquiendo, per un llau unes “midíes inmediates” y “unes midíes urxentes” y per otru, la presentación d'un “proyectu de consolidación”, con un informe esplicativu de setiembre de 2016. Naquel momentu tábase a la espera de contestación y teníase la intención de caltener un aconceyamientu cola propiedá p'avanzar.

Unos meses dempués atopámos, tres facer les preguntes pertinentes preguntes sobre'l casu al equipu de gobiernu local, que nun esisten meyores na situación y que'l tiempu sigue corriendo en contra del caltenimientu d'esti patrimoniu. Ye por ello que dende Conceyu Abiertu por Noreña consideramos qu'esti casu tien de ser una prioridá política urxente yá que tamos llegando a un puntu de non torna y pidimos midíes decidíes dende'l Conceyu, s’esixa a la propiedá que realice les midíes que se-yos comunicó va meses y que de siguir cola so actitú refugando la so deber de conservación, el Conceyu empecipie los trámites pertinentes pa executales de forma subsidiaria, esto ye, realizar les obres el mesmu Conceyu y cargar los costos a la propiedá. Esta ye la única vía que queda pa evitar la so perda si la propiedá sigue desabriéndose poniendo en peligru'l patrimoniu, causando graves molesties a la vecindá, cola cera abarganada dende va años y el peligru que supón un inmueble abandonáu.

Ye cosa recordar, que según la Llei de patrimoniu asturiana l'incumplimientu de los requerimientos del Conceyu pal cumplimientu de les medies de caltenimientu de los bienes integrantes del patrimoniu Cultural d'Asturies, como ye'l casu de los elementos incluyíos en catálogos urbanísticos de protección, supondrá la imposición de multes coercitives. En casu de que los requerimientos pal cumplimientu del deber de caltenimientu nun sía atendíu, la llei contempla la posibilidá d'executar subsidiariamente les midíes que procedan, con cargu, a los responsables de la conservación. Nesti sentíu ye necesario recordar que nel Presupuestu de 2017 incorporóse, a propuesta nuesa y con vistes a posibles problemes nesti sentíu, una partida p'actuaciones subsidiaries que podría dar una mínima cobertoria a l'actuación. Tampoco nun pue escaecese que según la mesma llei “ye causa d'espropiación l'incumplimientu del deber de conservación”.

 Con todo, consideramos qu’el Ayuntamientu, vistu’l desinterés de la propiedá por atender al so deber de conservación, tien na so mano instrumentos pa salvaguardar esti patrimonio cultural. Demientres años tamos viendo como amustien las Cases los Zapateros y la esgana de propietarios y gobernantes les ponen en pelligru. Ye momentu de dicir basta y actuar.


Castellano:
Conceyu Abiertu por Noreña pide medidas urgentes para salvar las Casas de los zapateros

La propiedad incumple el deber de conservación de este edificio protegido, poniendo en grave peligro este importante patrimonio, y el Ayuntamiento debe tomar medidas decididas y urgentes para salvaguardarlo.

Conceyu Abiertu por Noreña ha solicitado al equipo de gobierno que se tomen todas las medidas que tenga el Ayuntamiento en su mano para velar por la conservación de las conocidas como “Cases de los zapateros”.

Parte importante del patrimonio local, incluido en el catálogo urbanístico de protección del concejo como “claro exponente del paternalismo del que fueron objeto los trabajadores a finales del s.XIX y principios del XX donde el higienismo fue una de las características más importantes” que “muestra unas intenciones estéticas infrecuentes en este tipo de construcciones” y que dada la escasez de este tipo de construcciones en Noreña le confiere gran singularidad. Además, a nivel asturiano, destacan por ser  uno de los escasos ejemplos de edificios civiles de época isabelina que se conservan.

Este conjunto de viviendas fue construido hacia 1860 por el Dr Dionisio Cuesta Olay y fueron adquiridas en 1910 por el reformista Pedro Alonso Bobes, para taller y vivienda de zapateros, de ahí que se las conozca como “Cases de los Zapateros” y entronque con la importante historia zapatera local. Su importancia está fuera de toda duda y que, desde hace muncho tiempo, no existe mejora sino todo lo contrario un hecho.

A finales del año pasado desde Conceyu Abiertu por Noreña nos interesamos por la situación y desde la oficina técnica municipal se nos informó de que se le habían enviado a la propiedad varias notificaciones requiriendo, por un lado unas “medidas inmediatas” y “unas medidas urgentes” y por otro, la presentación de un “proyecto de consolidación”, con un informe explicativo de septiembre de 2016. En aquel momento se estaba a la espera de contestación y se tenía la intención de mantener una reunión con la propiedad para avanzar.

Unos meses después nos encontramos, tras realizar las pertinentes preguntas sobre el caso al equipo de gobierno local, que no existen avances en la situación y que el tiempo sigue corriendo en contra de la conservación de este patrimonio. Es por ello que desde Conceyu Abiertu por Noreña consideramos que este caso debe ser una prioridad política urgente ya que estamos llegando a un punto de no retorno y pedimos medidas decididas desde el Ayuntamiento, se exija a la propiedad que realice las medidas que se les comunicó hace meses y que de seguir con su actitud eludiendo su deber de conservación, el Ayuntamiento inicie los trámites pertinentes para ejecutarlas de forma subsidiaria, esto es, realizar las obras el propio Ayuntamiento y cargar los costes a la propiedad. Esta es la única vía que queda para evitar su pérdida si la propiedad se sigue desentendiendo poniendo en peligro el patrimonio, causando graves molestias a la vecindad, con la acera vallada desde hace años y el peligro que supone un inmueble abandonado.

Cabe recordar, que según la Ley de patrimonio asturiana el incumplimiento de los requerimientos del Ayuntamiento para el cumplimiento de las medias de conservación de los bienes integrantes del patrimonio Cultural de Asturias, como es el caso de los elementos incluidos en catálogos urbanísticos de protección, supondrá la imposición de multas coercitivas. En caso de que los requerimientos para el cumplimiento del deber de conservación no sea atendido, la ley contempla la posibilidad de ejecutar subsidiariamente las medidas que procedan, con cargo, a los responsables de la conservación. En este sentido cabe recordar que en el Presupuesto de 2017 se incorporó, a propuesta nuestra y con vistas a posibles problemas en este sentido, una partida para actuaciones subsidiarias que podría dar una mínima cobertura a la actuación. Tampoco se puede olvidar que según la misma ley “es causa de expropiación el incumplimiento del deber de conservación”

Con todo, consideramos que el Ayuntamiento, visto el desinterés de la propiedad por atender a su deber de conservación, tiene en su mano instrumentos para salvaguardar este patrimonio cultural. Durante años estamos viendo como languidecen las Casas de los Zapateros y la desidia de propietarios y gobernantes las ponen en peligro. Es momento de decir basta y actuar.

-Fuente: Nota de prensa de Conceyu Abierto Por Noreña.
Publicar un comentario

Archivos del Blog