Reunión en Helsinki de la Red de Igualdad de Lenguas Europeas sobre la situación de las lenguas de España, incluyendo el asturiano

Helsinki, capital de Finlandia. -Foto Wikipedia-
Fuente: Nota de prensa de Iniciativa pol Asturianu.

La Rede d’Igualdá de Llingües Europees aconceya en Helsinki y discutirá la situación de les llingües d’España, incluyendo l’asturianu. Iniciativa pol Asturianu ye’l representante de la llingua asturiana nesta rede europea.
La Rede d'Igualdá de Llingües Europées (ELEN) aconceyará el 4 d'ochobre en Helsinki por mor de la so segunda Xunta Xeneral añal.

Delegaos de les organizaciones formantes aldericarán sobre la situacion de les llingües rexonales n'Italia con Claudia Soria (Consiglio Nazional delle Ricerche (CNR), Istituto di Linguistica Computazionale, Italia), y de la implementación de la Carta Europea pa les Llingües Rexonales o Minoritaries (ECRML) en Rumanía per parte'l nuestru miembru húngaru Attila Benő (Asociation pa la promoción del húngaru en Rumanía). El parllamentariu estoniu y espertu de llingua Mart Rannut tamién falará de temes arreyaos a la ECRML, mentanto qu'otros asuntos como la situación en Cataluña, les reformes territoriales nel Estáu francés o la implementación de la ECRML nel Estáu español (y n'Asturies) tamién tendrán un espaciu.
Amás d'afitar la rede d'ELEN, sedrá particularmente prestosa la bienllegada a los representantes de les llingües kihnu, ingriu, erzu, mari el, livonianu, tátaru, setu, võru y udmurtu, con una presentación curtia per parte d'un representante de caúna d'elles.
ELEN tamién cellebrará l'ésitu tres la intervención direuta en nome de les minoríes nacionales en Croacia al redior d'un referéndum que pretendía aumentar l'umbral de provisión llingüística pa les minoríes nacionales al 50%. Nesti casu, ELEN escribió una carta abierta, que recibió'l sofitu de 75 parllamentarios, pidiendo l'abandonu del referéndum por ser un ataque a les minoríes nacionales al tiempu que yera un peligru pa la cohesión social y qu'había de contravenir el Tratáu d'Accesu a la XE de Croacia. Esta aición recibió fonda cobertura nos medios croates enantes del Nadal de 2013. A lo cabero, el tribunal constitucional croata resolvió bloquiar el referéndum n'agostu de 2014.
ELEN ñació en 2010 de la anterior axencia europea pa Llingües minoritaries (EBLUL), Eurolang, y enforma ONGs y asociaciones paragües de la mayoría d'estaos miembru de la XE, ente los que cúntase con Iniciativa pol Asturianu.
ELEN representa a 42 llingües rexonal o minotaries en 21 estaos, y trabaya pa representar les 50 millones de persones (10% de la población europea), que falen una llingua rexonal, minoritaria y/o en peligru.
La xunta cellebraráse nel KOTUS (Kotus - Kotimaisten kielten keskus / Institutu pa les Llingües de Finlandia), Vuorikatu 24, 00100 Helsinki, el sábadu 4 d'ochobre.

Castellano

La Red de Igualdad de Lenguas Europeas se reune en Helsinki y discutirá la situación de las lenguas de España, incluyendo el asturiano
Iniciativa pol Asturianu es el representante de la lengua asturiana en esta red europea

La Red de Igualdad de Lenguas Europeas (ELEN) se reunirá el 4 de octubre en Helsinki con motivo de su segunda Junta General anual.
Delegados de las organizaciones formantes debatirán sobre la situacion de las lenguas regionales en Italia con Claudia Soria (Consiglio Nazional delle Ricerche (CNR), Istituto di Linguistica Computazionale, Italia), y de la implementación de la Carta Europea para las Lenguas Regionales o Minoritarias (ECRML) en Rumanía por parte nuestro miembro húngaro Attila Benő (Asociation para la promoción del húngaro en Rumanía). El parlamentario estonio y experto de lengua Mart Rannut también hablará de temas vinculados a la ECRML, entretanto que otros asuntos como la situación en Cataluña, las reformas territoriales en el Estado francés o la implementación de la ECRML en el Estado español (y en Asturies) también tendrán un espacio.
Además de ir asentado la red de ELEN, será particularmente agradable la bienvenida a los representantes de las lenguas kihnu, ingriu, erzo, mari el, livoniano, tátaro, panal, võru y udmurtu, con una presentación breve por parte de uno representante de cada una de ellas.
ELEN también celebrará el éxito tras la intervención directa en nombre de las minorías nacionales en Croacia alrededor de un referéndum que pretendía aumentar el umbral de provisión lingüística para las minorías nacionales al 50%. En este caso, ELEN ha escrito una carta abierta, que ha recibido el apoyo de 75 parlamentarios, pidiendo el abandono del referéndum por ser un ataque a las minorías nacionales al tiempo que era un peligro para la cohesión social y que había de contravenir el Tratado de Acceso a la EQUIS de Croacia. Esta accción ha recibido una honda cobertura en los medios croatas desde la navidad de 2013. A la cola, el tribunal constitucional croata ha resuelto bloquear el referéndum en agosto de 2014.
ELEN nació en 2010 de la anterior agencia europea para Lenguas minoritarias (EBLUL), Eurolang, y mucho ONGs y asociaciones paraguas de la mayoría de estados miembro de la EQUIS, entre quienes se cuenta con Iniciativa pol Asturianu, como representante de la lengua asturiana a nivel europeo.
ELEN representa a 42 lenguas regional o minotaries en 21 estados, y trabaja para representar las 50 millones de personas (10% de la población europea), que hablan una lengua regional, minoritaria y/o en peligro.

La reunión se celebrará en el KOTUS (Kotus - Kotimaisten kielten keskus / Instituto para las Lenguas de Finlandia), Vuorikatu 24, 00100 Helsinki, el sábado 4 de octubre.

No hay comentarios:

Archivos del Blog